Péchy Blanka Díj

kEDVES KOLLÉGÁNK, AKITŐL BÁRKI TANULHATJA A SZÉP BESZÉDET !

Az 52. Szép magyar beszéd verseny Kárpát-medencei döntőjén, a hagyományokhoz híven átadták a Kazinczy-díjakat és a Péchy Blanka-díjat. Idén általános iskolai, középiskolai és főiskolai tanárok érdemelték ki a szép, tiszta, érthető beszédért járó rangos díjat.

A Péchy Blanka-díjat iskolánk kiváló pedagógusa Gergely Gyuláné Katika vehette át Győrben. Katika évtizedek óta a Beszélni nehéz! mozgalom tagja és az iskolai M. Juhász Margit Anyanyelvi Szakkör vezetőjeként évek óta tanítványai sikeresen szerepelnek az országos megmérettetéseken is.

Szívből gratulálunk és büszkeséggel tölt el bennünket hogy kollégáink között tudhatjuk Katikát !

Tantestületi kirándulás

Iskolánk pedagógusai 2017.03.16-03.18 között egy jó hangulatú, pihentető egri kiránduláson vehettek részt, szakmai napok keretében.

A pazar szállás és wellness részlege igazi kikapcsolódást adott számunkra.

A gyönyörű időjárás lehetővé tette Eger nevezetességeinek megtekintését: a csodásan felújított vár, a Minaret, a Gárdonyi ház és az Érsekkert fái között sétálva feltöltődhettünk. Természetesen nem hagyhattuk ki a Szépasszony völgy pincészeteinek meglátogatását sem, ahol finomabbnál finomabb borok kóstolására és vásárlására nyílt lehetőségünk.

Feltöltődve tértünk haza, hogy újult erővel folytassuk a ránk váró feladatokat.

Digitális témahét

Digitális Témahét

2017. április első hetében a Digitális Témahét keretei között iskolánk is részt vett egy projekt lebonyolításában. A projekt informatika, természetismeret és osztályfőnöki órákon került megvalósításra, az 5.a és az 5.b osztályokban. Címe: Legyél te a gazdája! A választott téma szorosan illeszkedett a fent nevezett tantárgyak tananyagához, mint például: Egy szakma bemutatása (Osztályfőnöki óra), Az állattartás szabályai (Természetismeret óra), Oktatóanyagok az interneten (Informatika óra).

A projekt során kiemelt fejlesztési célt jelentett a 21. századi készségek közül a digitális írástudás, a kreativitás, a felelősségvállalás, a problémamegoldás, kommunikáció, az együttműködés, a rugalmasság és az alkalmazkodóképesség, valamint a saját tanulási folyamat és megértés irányítása, illetve nyomon követése, az önismeret.

A közös munka megkezdése előtt, egy bemutató segítségével megbeszéltük az állatgondozó, mint szakma, előnyeit, hátrányait, feladatait, illetve a tárgyi és személyi feltételeit, majd a diákok előzetes ismeretüket, digitális formában egy táblázatban rögzítették. Az ismert fogalmakból a wordart (https://wordart.com) segítségével a tanulók szófelhőt

készítettek valamint egy gondolattérkép formájában jelenítették meg az ismert fogalmak közötti kapcsolatokat a Bubble.us (https://bubbl.us/) segítségével 4-5 fős csoportokban dolgozva. A diákok előzetes ismeretei alapján határoztuk meg a projekt következő lépéseit. A projekt során a tanulók csoportokban végeztek kutató munkát az internet segítségével, majd kutatási tapasztalataikat digitális formában rögzítették a táblázatban. A munka során a táblázat adatokkal töltődött fel. Végül a csoportok bemutatták a többieknek a kutatási eredményeiket, és az átvett- átadott ismereteket több általam készített Google űrlap segítségével, pontszámmal értékeltem.

Költészetnapi megemlékezés

A magyar költészet napját Magyarországon 1964 óta József Attila születésnapján, április 11-én ünneplik. Ebből az alkalomból minden évben irodalmi előadóestekkel, könyvbemutatókkal, költőtalálkozókkal és -versenyekkel tisztelegnek a magyar líra előtt. Hasonlóan tteszük ezt mi is iskolánkban. Április 11-én versmondó versenyt rendeztünk tanulóink számára. A zsűrinek (Csajbókné Magyar Ágnes,Gergely Gyuláné,Lukácsné Bálint Brigitta) igen nehéz dolga volt a kitűnő szavalatok hallatán.

Helyezettjeink:

1-2. évfolyam:

I. Labbancz Petra

II. Novák Petra

III. Horváth Tímea

3-4. évfolyam:

I.Hegedüs Nelli

II.Orgován Tímea

II. Varga Bendegúz

III. Földi Katalin

5-6. évfolyam:

I. Macsuga Patrik

II. Kulcsár Melinda

II. Karhut Elizabet

III. Lakatos Richárd

7-8. évfolyam:

I. Kálmándi Nikoletta

II. Bikki Regina

III. Horváth Angéla


Katasztrófavédelmi verseny

Iskolánkat négy tanuló képviselte a megyei  katasztrófavédelmi ifjúsági versenyen ! 

Jónás Ramóna

Lábas Melinda

Kálmándi Nikolett

KoczkanicsDorka

A versenyen összemérték a katasztrófavédelemmel kapcsolatos ismereteiket, képességeiket játékos és jó hangulatú versenyen! 

Gratulálunk a lányoknak és felkészítő tanáruknak , Horváthné Bodnár Emesének az ügyes szereplésért !


PÉNZ7

Magyarország ismételten csatlakozott az Európai Pénzhét (avagy European Money Week) közel 30 országot átfogó kezdeményezéséhez. Hazánkban a meghirdetett programra jelentkező általános- és középiskolák diákjai egyedi fejlesztésű tananyagok segítségével szerezhetnek hasznos és gyakorlatorientált pénzügyi ismereteket. Ehhez a "Pénz7" szervezői egységes óraterveket, feladatsorokat és tanári segédanyagokat készítettek. Ezekre az órákra a nemzetközi hátterű Pénz7 program keretében kerül sor 2015 óta. Célja, hogy a fiatalok tudatosabban kezeljék pénzügyeiket, tudjanak többet a gazdaság és a pénzvilág működéséről. 2017-ben a Pénz7 vállalkozási témával is kibővült a pénzügyi témák mellett, és megtisztelő számunkra, hogy az EMMI a pénzügyi tudatosság és gazdálkodás témaheteként beemelte a tanév rendjébe

Az idei pénzügyi téma a korszerű pénzkezelés a "Bankoljunk okosan!"

Iskolánkban a 3.a és az 5.a osztály tanulói vettek részt ebben a programban. Az életkori sajátosságoknak megfelelően kialakított tanórai anyagok álltak a pedagógusok rendelkezésére. A 3-4. osztályosok mellett a felsősök anyaga is differenciáltan került kialakításra, így minden korosztály a saját igényeire szabott képzésben részesült.

A március 7-én kezdődő program rendhagyó, játékos, szemléltető eszközöket felsorakoztató óráin a pénzügyi tervezés megalapozása mellett a megtakarításokkal kapcsolatos alapismeretek átadása volt a célunk. A legkisebbek - egy klasszikust segítségül hívva - a tücsök és hangya meséjének rajzos-játékos feldolgozásával indították a programot, és szólásmondásokkal, magyar pénzek képeivel, szójátékokkal színesítve járják körbe a takarékosság témáját.

Felső tagozatban a diákok a készpénz, bankszámla, bankkártya fogalmával foglalkoztak; megismerték a banki pénzforgalmi tevékenységeket. A szituációs gyakorlatok közben pozitív hozzáállás alakult ki a pénzkezelés tevékenységeihez, illetve a tanulók megtapasztalták a bankkártya előnyeit a mindennapi életük kapcsán.

Mindannyian tartalmas élményekkel gazdagodtunk az órák során.

Eseménynaptár

Őszi Erzsébet Napközis Tábor

2016. november 02-04-ig ismét részese lehetett iskolánk 27 tanulója az Erzsébet program keretében megrendezett Napközis tábornak. A programok összeállításánál figyelembe vettük az életkori sajátosságokat, fontos momentumokat a gyermekek szabadidejének hasznos eltöltéséhez. Kölyökatlétika tornaelemeket gyakorolhattak, valamint váltóversenyen vehettek részt a tornateremben. Meglátogattuk a helyi Falumúzeumot, melyet ezúton is szeretnénk megköszönni iskolánk nyugalmazott igazgatójának, Lucza Jánosnak, hogy felejthetetlen élményt nyújtott a gyerekek számára. Mozi látogatásunk célja az élményszerzés volt, hiszen ma már minden családban van televízió, de a mozi élménye mégis felejthetetlen. A film után ebédeltünk a MC Donald's ban, ahol sok gyerek még soha nem járt.

Az őszi szünetünk tartalmasan telt, a gyerekek is nagy élménnyel számoltak be az első napon osztálytársaiknak.

Deliné Iglai Katalin

Szabó Mónika

Bokor Józsefné

Király Beáta

A magyar kultúra napja

A magyar kultúra napját 1989 óta ünnepeljük meg január 22-én, annak emlékére, hogy - a kézirat tanúsága szerint - Kölcsey Ferenc 1823-ban ezen a napon tisztázta le Csekén a Himnusz kéziratát.

Az évfordulóval kapcsolatos megemlékezések alkalmat adnak arra, hogy nagyobb figyelmet szenteljünk évezredes hagyományainknak, gyökereinknek, nemzeti tudatunk erősítésének, felmutassuk és továbbadjuk a múltunkat idéző tárgyi és szellemi értékeinket.

Iskolánkban a hagyományokhoz híven tanórai keretek között került sor a megemlékezésekre.

A kommunista diktatúrák áldozataira emlékeztünk a Kemecsei Arany János Általános Iskolában 2017. február 23-án.

Az Országgyűlés 2000. június 13-án elfogadott határozata értelmében minden év február 25-én tartják A KOMMUNIZMUS ÁLDOZATAINAK EMLÉKNAPJÁt. 1947. február 25-én Kovács Bélát, a Független Kisgazdapárt főtitkárát a megszálló szovjet katonai hatóságok jogtalanul letartóztatták és a Szovjetunióba hurcolták, ahol nyolc évet töltött fogságban. A szélsőbalos diktatúra hazánkban annyi emberéletet követelt, olyan sok ártatlant csuktak le és tettek tönkre 1945. és 1989. között, hogy mindaddig nem emlékezhetünk nyugodt lelkiismerettel a kommunizmus áldozataira, ameddig az ismert rémtettek mellé nem helyezzük oda az elmúlt évtizedekben agyonhallgatott felelősök nevét. Mert ahogy nincsenek áldozatok gyilkosok nélkül, úgy nincs igazságtétel sem számonkérés nélkül.

Arany János 

Idén ünnepeljük Arany János születésének 200. évfordulóját. Ezt az esztendőt az Országgyűlés és a Magyar Tudományos Akadémia Arany János-emlékévnek nyilvánította.

Iskolánk névadója Nagyszalontán született 1817. március 2-án. Apja, Arany György és anyja, Megyeri Sára idősödő emberek voltak már, mikor fiuk megszületett. Iskoláit 1823 és 1833 között végezte Nagyszalontán, majd ezt követően Debrecenben.

Egy évig segédtanítóként dolgozott Kisújszálláson. Tanulmányait 1835 tavaszán fejezte be Debrecenben, de érettségivel nem rendelkezett, viszont rengeteget olvasott. 1836 februárjában színésznek állt. Ezalatt anyja meghalt, apja pedig megvakult. Ezek hatására a bűntudattól vezérelve felhagyott a színészettel. 1836 ősze és 1839 januárja közt rektorhelyettes Szalontán, majd 1839 elején lemondott róla. 1840 tavaszán másodjegyző lett.

1840-ben feleségül vette Ercsey Juliannát, házasságukból két gyermekük született: Juliska és László. 1845 júliusa végén hozzá fogott Az elveszett alkotmány című vígeposz megírásához. Ezzel megnyerte a Kisfaludy Társaság 25 aranyos pályadíját. Igazi sikert, elismerést és Petőfi barátságát az 1846 nyarán írt Toldi hozta meg számára. Sok epikus művet írt: Rózsa és Ibolya, Szent László füve, Murány ostroma, valamint ekkor írta a Toldi estéje nagy részét is. Az 1848-as forradalom külső szemlélője volt egy ideig. Rövid ideig nemzetőr volt, majd belügyminisztériumi fogalmazó lett Debrecenben és Pesten. Az orosz beözönlés után bujdosnia kellett. Elveszítette állását, Világos pedig még az anyagi összeomlást is jelentette. Fél évig Geszten, a Tisza családnál nevelősködött. 1851 őszén tanár lett a nagykőrösi főgimnáziumban.

Egyre többet szenvedett a testi ill. lelki problémái miatt. 1860-ban Pestre költözött, ahol a Kisfaludy Társaság igazgatója lett. Bekapcsolódott a pesti irodalmi és politikai életbe. 1865-ben a Magyar Tudományos Akadémia titkára lesz, 1870-ben főtitkára. 1863-ban meghalt Juliska, emiatt sokáig elhallgatott benne a költő. 1876-ban lemondott a főtitkárságról, az 1877-es boldog nyarat a Margit-szigeten töltötte. Ekkor írta titokban, nem a nyilvánosság elé szánt Őszikék verseit. 1879-ben több évtizedes küzdelmére tett pontot a Toldi-trilógia középső részének, a Toldi szerelmének befejezésével. Petőfi szobrának felavatására már nem mehetett el, 1882. október 22-én hunyt el. Öregkori vallomásai aggastyánt sejtetnek, holott csak 65. esztendejét töltötte be.

Kemecsei Arany János Általános Iskola, Alapfokú Művészeti Iskola.
Az oldalt a Webnode működteti
Készítsd el weboldaladat ingyen! Ez a weboldal a Webnode segítségével készült. Készítsd el a sajátodat ingyenesen még ma! Kezdd el